Ads 468x60px

joi, 29 noiembrie 2012

Stiri Extreme Cum au ajuns tichetele-cadou cel mai popular beneficiu extrasalarial

Ştirile de ultimă oră, disponibile online. iti ofera ştiri interne si externe in timp real, ştiri politice, ştiri economice, mondene, sociale si din sport.
La finele unui an nu prea strălucit, jumătate din firme își vor recompensa angajații de sărbători. Dacă nu lucrați în IT sau pharma, nu vă aşteptaţi la prime în bani, ci poate la un cadou. Tichet-cadou.

Cea mai populară metodă va fi acordarea de tichete-cadou, unul dintre puținele beneficii care au cunoscut o creștere de popularitate în ultima perioadă. În urmă cu câteva săptămâni, compania de consultanță PriceWaterhouseCoopers publica studiul de salarizare Paywell, din care reieșea, dacă mai era nevoie, cât de oropsiți au fost angajații din mediul privat în ultimele 12 luni. Nu numai că nu s-au bucurat de nicio creștere salarială reală, însă, așa cum explică realizatorii studiului, „se remarcă o scădere a ponderii bonusurilor variabile (bonusurile de performanţă şi comisioanele din vânzări) şi a beneficiilor oferite de către angajatori în pachetul total de remunerare, comparativ cu anii precedenţi“. Pe scurt, față de anii trecuți, asistăm la „o scădere pe toate planurile, fie că vorbim de beneficii sociale (tichete de masă), de siguranţă (asigurare de viaţă) sau de beneficii legate de stilul de viaţă al angajaţilor (sport şi socializare)“.
Și totuși, există un tip de beneficii care se dovedește tot mai apreciat în ultimii ani. Este vorba de tichetele-cadou, produs care, după o perioadă cumplită, în care se zvonea că ar putea urma soarta tichetelor de vacanță, a devenit, din cauza proastei reglementări, probabil cel mai nepopular beneficiu acordat de angajatorii autohtoni. Altfel, în intervalul 2009-2010, cel mai dur pentru companii din perspectiva crizei economice, piața tichetelor-cadou s-a prăbușit la jumătate, urmând ca ulterior să intre într-un ritm constant de creștere, de circa 10% anual, ritm ce se va menține și în acest an. Potrivit lui Iulian Alexe, director de  marketing și comunicare al celui mai mare jucător din acest sector, Edenred, „ne așteptăm ca piața tichetelor de cadouri să ajungă, în 2013, la 600 de milioane de lei, după doi ani de creșteri de 10%, dar încă departe de nivelul dinainte de criză, respectiv 900 de milioane de lei în 2009“.
Un cadou de 150 de lei după placul tău
Secretul rezistenței tichetelor-cadou în fața tăierilor abrupte de bugete din ultimii ani este regimul fiscal preferențial de care se bucură, acestea fiind scutite de taxele salariale și patronale. În plus, așa cum arată un studiu publicat săptămâna trecută, circa 37% din angajați au primit în ultimul an cadouri „care nu aveau utilitate sau pe care nu și le-au dorit“.
În următorii ani, piața va merge pe o pantă ascendentă – aceasta, evident, dacă mediul privat nu va mai suferi un șoc similar celui provocat de criza financiară recentă. Potrivit reprezentanților companiei Golden Mind & Spirit, „având în vedere totalul de 4,2 milioane de angajați existenți în România, din care aproximativ 1,5 milioane nu au dreptul la tichete (fiind bugetari) și 1,9 milioane au deja astfel de bonuri, concluzionăm că există un potențial de creștere echivalent cu 800.000 de salariați“.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu